Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (BiPaDi)

La Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona (en endavant, BiPaDi) és el portal que conté les còpies digitalitzades dels fons patrimonials, bibliogràfics i documentals de la Universitat de Barcelona: manuscrits, incunables i impresos del segle XVI al XIX, així com altres col·leccions bibliogràfiques úniques de documents i fons d´arxiu.

objectiu principal del portal BiPaDi és revalorar i difondre aquest patrimoni bibliogràfic excepcional que constitueix una de les biblioteques de fons antic més importants de l´Estat espanyol, i crear col·leccions úniques, singulars i distintives.

El valor d´alguns d´aquests manuscrits, incunables o edicions príncep és incalculable ja sigui per la seva antiguitat, perquè n´hi ha pocs exemplars al món, per la seva originalitat o pel seu caràcter artístic.

Altres objectius secundaris, però no menys importants, són:

Els fons patrimonials de la UB estan formats per:

Fons antic

L´integra un important fons de manuscrits, incunables i edicions dels segles XVI al XIX, dipositat principalment al CRAI Biblioteca de Reserva. Incorpora els rics fons de les biblioteques conventuals de la ciutat després de la desamortització de Mendizábal i una part de la biblioteca de l'antiga Universitat de Cervera, entre molts d´altres que s´han anat rebent i incorporant al llarg dels anys. Aquest fons es complementa amb els documents dipositats a les biblioteques de Medicina i Dret, entre d´altres.

Fons personals i col·leccions especials

Aquests fons estan formats pels fons d´arxius personals i col·leccions bibliogràfiques, personals i temàtiques, que majoritàriament tenen l´origen en la donació de documents.

La digitalització de la major part de documents que es presenten en aquest portal l´ha dut a terme el Centre de Digitalització de la Universitat de Barcelona.

Per obtenir-ne més informació, consulteu el web del CRAI: [Patrimoni bibliogràfic UB].

Seleccioni quines col·leccions vol afegir o eliminar a la cerca
H
K